Salgs og leveringsbetingelser SØGLAS v. Connie Sørensen
Senest opdateret 03-02-2024
Åbningstider og telefonekspedition:
Telefonerne er åbne eftermiddage og aftener fra kl. 12:00 – 21:00
Connie: som SMS +45 9156 8654 – Poul Erik: +45 4050 6333 sidste nummer svarer næsten altid.Da SØGLAS er en mindre butik er det altid Connie eller Poul Erik der svarer på telefonen, men hvis vi ikke svarer så læg en besked på telefonsvareren, så ringer vi tilbage hurtigst muligt.
Hvis den vare du søger ikke lige er på vores WebShop, så giv os et kald, så finder vi sikkert en løsning til dig også.
WebShop: www.glassmykker.dk
Åbningstider: 365 dage om året, 24 timer i døgnet er den normale åbningstid. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.
Det er nemt, hurtigt og sikkert at bestille varer i SØGLAS v. Connie Sørensen webshop. Ordren ekspederes på samme måde, som ordrer pr. telefon og e-mail.
NB! Der må påregnes leveringstid på aske-smykker, idet smykkerne fremstilles individuelt til den enkelte kunde.
For at handle på www.glassmykker.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi kan acceptere. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Betaling:
Betalingsmodulet på vores WebShop er til vores bankkonto, eller evt. via MobilPay på 9156 8654, kan dette naturligvis også lade sig gøre. Kontakt os venligst herom i forvejen. Du skal huske at mærke din betaling med dit navn og telefonnummer, og desuden at sende os skriftlig besked, om det du ønsker leveret fra os på mail connie@glasperler.dk
Priser:
Der tages forbehold for evt. fejl i vores WebShop. Herunder forbeholdes retten til ændringer i sortiment og priser uden forudgående varsel samt mod udsolgte og udgåede varer.
Ekspeditionsgebyr: Der tillægges ikke ekspeditionsgebyr, men der er et mindre tillæg for emballage, denne pris er indeholdt i vores fragttillæg.
Fragt: Der tillægges fragt på hver enkelt ordre, fragtpriserne fremgår i WebShoppen.
Betalingsbetingelser:
I vores WebShop betales der ved overførsel til vores bankkonto, eller via MobilPay se venligst ovenstående under afsnittet ”Betaling”.
Produktansvar:
SØGLAS v. Connie Sørensen påtager sig intet ansvar for ting- og personskade forårsaget ved omgang med produkter købt hos os.
Levering:
Levering sker primært med Post Nord eller fragtmand, vi sender fortrinsvis som sporbar pakke.
Bestillinger på vore lagervarer afsendes normalvis indenfor 2-3 arbejdsdage fra bestillingsdato. Har du afgivet din bestilling i vores WebShop, vil du modtage e-mail med ordrebekræftelse, samt når bestillingen er afsendt.
Hvis du har bestilt en vare der ikke er på lager, det kunne eksempelvis være et erindrings smykke, eller anden ikke lagervare, skal der påregnes længere ekspeditionstid 8-14 dage.
Reklamation:
Ordrer sendes altid i forsvarlig emballage som sikrer, at din bestilling når ubeskadiget frem.
Forholdsregler ved modtagelse af varer i beskadiget emballage:
Nægt modtagelsen så varen kommer retur til os, eller modtag varen, men kun mod skriftlig kvittering fra posten eller fragtmanden om at emballagen var beskadiget ved modtagelsen.
Varer med mangler eller defekter sendes til SØGLAS v. Connie Sørensen, efter forudgående aftale. Udgifter til forsendelse godtgøres iht. og indenfor købelovens reklamationsperiode og regler.
Fortrydelsesret:
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget dine varer. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde købet. Meddelelsen skal gives pr. mail, pr. brev eller lignende. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte fortrydelsesretten.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Varer bestilt som individuelt fremstillede varer, eksempelvis erindringsperler, eller andet special fremstillet smykke m.v. tages normalt ikke retur i henhold til Lov om forbrugeraftaler: § 18. Stk. 2. Reglerne i dette kapitel gælder ikke for: 3) Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Returnering:
Varerne skal sendes i forsvarlig emballage lignende den du modtog varerne i. Returnering af varer sker for egen regning og risiko, har du modtaget varerne som værdipost, og/eller skal den returneres som sådan igen. Send altid varerne som postpakke og gem postkvitteringen så forsendelsen kan spores. Oplys bankforbindelse, reg.nr. og kontonr. til evt. overførsel af tilgodehavende. Varen skal være os i hænde senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købsaftalen.
Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen, vil vi tilbageføre din betaling.
Vi modtager ikke varer sendt til os som efterkrav.
Ombytning:
Vi ombytter selvfølgelig dine varer indenfor 14 dage. De varer, som du ønsker at returnere, skal sendes til os jvf. reglerne under “Fortrydelsesret”.
Varens tilstand ved fortrydelse/ombytning:
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan se og prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Returvarer sendes altid til:
SØGLAS
v. Connie Sørensen
Østervang 40D
8654 Bryrup
Danmark
Oplysninger om klagemuligheder:
Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk
Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klagen indgives her – http://ec.europa.eu/odr